W związku z tym KE zobowiązała się wesprzeć młodych ludzi, a nadrzędnym celem jest wspieranie ich rozwoju. Europejski Rok Młodzieży jest realizowany równolegle z działaniami w ramach #NextGenerationEU, zapewniając młodzieży nowe spojrzenie na jakość zatrudnienia, kształcenia i możliwości szkolenia.
Kampania informacyjna ma na celu podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES oraz zwiększenie liczby młodych korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie dostarczania informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy na unijnym rynku pracy, możliwości wsparcia podczas i po rekrutacji, zwróceniu uwagi na umiejętności i miejsca pracy, na które jest popyt oraz na tendencje na rynku pracy, które mogą pomóc im w dokonywaniu świadomych wyborów zawodowych.
W trakcie kampanii sieć EURES publikuje posty w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth.
Szczegółowych informacji o prowadzonej kampanii informacyjnej i planowanych wydarzeniach można uzyskać na stronie internetowej eures.praca.gov.pl