Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenie społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.

Powiatowy Urząd Pracy w Kutnie ogłasza nabór wniosków o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenie społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.

Nabór prowadzony będzie w okresie 18.05.2020 r. – 31.05.2020 r.
 
Uwaga!!!
Przed wypełnieniem  dokumentów należy zapoznać się z zasadami dotyczącymi ww. formy wsparcia, a następnie podczas wypełniania zwrócić uwagę na fakt uzupełnienia wszystkich informacji oraz czytelne podpisanie wniosku, umowy oraz pozostałych oświadczeń, które są załączone.
 
Wnioski złożone przed 18.05.2020r. oraz po 31.05.2020r. nie będą rozpatrywane.

Aktualne druki wniosków oraz zasady dostępne są na stronie kutno.praca.gov.pl>Dla pracodawców i przedsiębiorców>Tarcza antykryzysowa COVID-19.

Dokumenty można składać:
  1. w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl (umowa z załącznikami i formularzem o udzielenie wsparcia  – opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym).
  2. w postaci papierowej w zaklejonej oznaczonej kopercie "Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców", po 2 czytelnie podpisane i ostemplowane pieczątką imienną oraz firmową egzemplarze umowy z załącznikami i formularzem o udzielenie wsparcia oraz kalkulator,
 
Na podstawie najczęściej pojawiających się błędów, informujemy:
Kalkulator służący do obliczania wartości spadku obrotów i wyliczenia kosztów dofinansowania należy wypełniać wyłącznie w formularzu (arkusze Excel) i dołączyć wydrukowany i podpisany do umowy. Nie można modyfikować wzoru kalkulatora.

Kalkulator należy wypełnić w całości (w tym PESEL, wykształcenie).

Nie należy wypełniać odręcznie danych na pustym wydruku kalkulatora!

Pracodawca, który ubiega się o 3 miesiące wsparcia musi złożyć oświadczenie (Załącznik nr 2 do umowy) wraz z kalkulatorem, tj. wykazem osób zatrudnionych za każdy miesiąc osobno.

We wnioskach wypełnianych ręcznie w punkcie D10 należy skreślić niewłaściwe dane.
We wniosku o dofinansowanie należy przepisać z kalkulatora procentowy spadek obrotów, łączną kwotę dofinansowania, a w przypadku ubiegania się o dofinansowanie składek ZUS, sumę składek odprowadzanych przez pracodawcę.

Kolejne nabory będą ogłaszane cyklicznie.

Środki na wsparcie przedsiębiorców są nielimitowane.