Usługa realizowana będzie przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams i będzie dostępna od 1 sierpnia 2022r.
Nowy kanał komunikacji obsługiwany będzie przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM).
Zaplanowano dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
- Video rozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
- Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na video rozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Dodatkowo, nowa forma kontaktu Zielonej Linii umożliwi komunikację w języku migowym z pracownikami urzędów pracy na miejscu w urzędzie.
Połączenie z konsultantem możliwe będzie z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy. Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.